Виникнення іконоборства та історія VII Вселенського Собору
DOI:
https://doi.org/10.35332/2411-4677.2017.17.13Ключові слова:
ікона, образ, іконошанування, іконоборство, єресь, орос, томос, христологія, монофізитство, собор., icon, image, icon-veneration, iconoclasm, heresy, oros, tomos, Christology, Monophysitism, council.Анотація
Це історичний екскурс подій VIII і IX сторіч у контексті виникнення іконоборської єресі та історії VІІ Вселенського Собору. Розглядаються причини виникнення іконоборства, які можна поділити на політичні, суспільні і релігійні. Після перемоги над арабами імператор Лев Ісавр виступає проти іконошанування. Розкривається історія іконоборчого «безглавого» собору і його постанови при імператорі Костянтині V Копронімі; діяльність головних захисників іконошанування св. Германа Константинопольського та св. Іоана Дамаскіна. Подається історія VІІ Вселенського Собору, догматичні визначення його і другий період іконоборства та остаточна перемога над ним.
This is the historical background of the events in the 8th and 9th centuries in the context of the emergence of the heresy of iconoclasm and the history of the seventh Ecumenical Council. Here we consider the causes of iconoclasm which can be divided into political, social and religious. The article reveals the history of the Iconoclast “headless” Council and its decrees during the reign of the Emperor Constantine V Copronymus, the activities of St. German, Patriarch of Constantinople, and St. John Damascene, the main defenders of the veneration of icons. We describe the history of the seventh General Council in its dogmatic definitions, the second period of iconoclasm and the final victory over it.