Тріадологія та христологія – основа православного вчення про особистість
DOI:
https://doi.org/10.35332/2411-4677.2016.16.26Ключові слова:
Трійця, тріадологія, єдиноначальність Бога, сутність, іпостась, природа, причинність, особистісність, особа, усія., Trinity, triadology, origin of God, essence, hypostasis, nature, causality, personalitivity, personality, ousia.Анотація
У статті розглядається богословський зміст православного вчення про особистість у зрізі тріадології та христології. Осмислюється онтологічна первинність особи щодо природи. Спростовується безособистісна антихалкидонська христологія. Обґрунтовується особистісна ідентичність Бога не через Його сутність, а через Його троїчне існування. Акцентується, що характерною рисою особистісного буття є свобода, яка виводиться з монархії (єдинопочатку) Бога-Отця. З’ясовується, що Особистість не можна мислити саму по собі як статичну одиницю, а лише у спілкуванні .
The article provides a review of theological aspect of the Orthodox teaching about the personality from the standpoints of triadology and Christology. According to the article the Personality should be perceived not as an individual static unit, but rather as something existing in intercourse.